Františka Chlumská
Master's thesis
Barvy v evropském a indickém filmu
Colors in european and indian film
Abstract:
Práce se věnuje rozdílným a shodným tendencím v užívání barev v současné indické a evropské kinematografii. Zmiňuje psychologické účinky barev na člověka. Popisuje historii evropského a indického umění se zaměřením na barvu. Dále se věnuje barevné symbolice v rámci evropské a indické kultury. Na konkrétních příkladech filmů rozebírá a popisuje jejich barevné palety a ty následně porovnává. Pojmenovává …moreAbstract:
This thesis deals with different and identical tendencies in the use of colors in contemporary Indian and European cinematography. It mentions the psychological effects of colors on humans and describes the history of European and Indian art with a focus on color. Further the thesis deals with color symbolism within European and Indian culture. Using concrete examples of films, it analyzes and describes …moreKeywords
indická kinematografieKeywords
evropská kinematografieKeywords
analýzy filmových dělKeywords
symbolikaKeywords
psychologické aspektyKeywords
barva ve filmu
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 9. 2018
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/13563
Thesis defence
- Date of defence: 26. 9. 2019
- Supervisor: Vladimír SMUTNÝ
- Reader: Jiří MACÁK
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 10. 1. 2020 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Theses on a related topic
-
Psychologické aspekty barev v díle Svena Nykvista
Matylda Štancelová -
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Světelný design nočních scén v divadle a ve filmu s důrazem na využití modré barvy
Daniel Peprník -
Color grading a význam barev ve filmu
Jan Výbora