Emoční marketing a jeho uplatnění v TV reklamě – Michaela Nováková
Michaela Nováková
Master's thesis
Emoční marketing a jeho uplatnění v TV reklamě
Emotional Marketing and Its Application in TV Advertisement
Abstract:
Cílem práce je analyzovat užití a význam emocí v TV reklamě. Teoretická část práce se věnuje významu emocí pro člověka a jejich vlivu na spotřební a nákupní chování. Práce se zabývá využitím emocí v marketingu, především v marketingové komunikaci. Popsán je i způsob, jak pomocí emocí budovat pozitivní vztah k produktu/značce. Práce se věnuje také metodám, jakými lze emoce v marketingu měřit. Praktická …moreAbstract:
The aim of this master´s thesis is to analyse the application of emotions in TV advertisement. The theoretical part is focusing on importace of emotions for human and its impact on consumer behavior. The thesis also describes the emotions and its use in marketing communication. Thesis also explains how to built positive association with brand through the emotions, moreover the methods how to measure …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 10. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/69751
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2017
- Supervisor: Marcela Zamazalová
- Reader: Oldřich Vávra
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/69751
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Emoční marketing a typologie osobnosti
Tereková Tereková -
Emoční marketing v neuromarketingu
Kateřina Tučková -
Love and Tears: Emotions on Media as a Part of Marketing
Daniele Loi -
Love and tears: emotions on media as a part of marketing strategy
Anna Slabunova -
Smyslový a emoční marketing
Ekaterina Peshina -
Dámská módní značka a emoční marketing
Veronika Hasalíková -
Smyslový a emoční marketing.
Petra Mendlíková -
Využití typologie osobnosti v emočním marketingu
Magdaléna Zachová