Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením – Bc. et Bc. Barbora Rýdlová
Bc. et Bc. Barbora Rýdlová
Bakalářská práce
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Utilization of the exchange picture communication system and signs of sign language in pupil with hearing impairment and mental disability
Anotace:
Tématem této bakalářské práce je využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým postižením. V teoretické části jsou informace o sluchovém postižení, pomůckách pro sluchově postižené a o možnostech vzdělávání sluchově postižených, komunikačních systémech, alternativní a augmentativní komunikaci a výměnném obrázkovém komunikačním systému. Praktická …víceAbstract:
Theme of this bachelor thesis is using the exchange picture communication system and signs from sign language at student with hearing impairment. In theoretical part is informations about hearing impairment, aids for hearing impaired and about possibilities at education of hearing impaired, communication systems, augmentative and alternative communication and about the exchange picture communication …víceKlíčová slova
Výměnný obrázkový komunikační systém znakový jazyk komunikační systém sluchové postižení komunikace augmentativní a alternativní komunikace případová studie the exchange picture communication system sign language communication system hearing impairment communication augmentative and alternative communication case study
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 4. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/yi66w/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 5. 2016
- Vedoucí: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
RÝDLOVÁ, Barbora. \textit{Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/b51yu5/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Picture Exchange Communication System for Autistic Learners in the Czech Republic and Ireland
Hana Adámková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace ve speciální třídě mateřské školy Duha Praha 5
Klára Kajerová -
Specifika komunikace s pacienty na umělé plicní ventilaci a zkušenosti sester s augmentativními a alternativními komunikačními pomůckami
Veronika ŽŮRKOVÁ -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Barbora Finková -
KOMUNIKACE POMOCÍ VÝMĚNNÉHO OBRÁZKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU U DĚTÍ S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA
Petra KOVALDOVÁ -
Výměnný obrázkový komunikační systém jako metoda komunikace u žáků Základní školy speciální
Miroslava VITÁSKOVÁ-HLADÍKOVÁ