Bc. Martin Fryč

Master's thesis

Regulace reklamy na internetu

Regulation of advertising on the Internet
Abstract:
Diplomová práce se věnuje regulaci reklamy, především z pohledu internetového prostředí. V této souvislosti je představen internetu a taktéž konkrétní podoby reklamy, které se na internetu vyskytují. Analyzována je právní i mimoprávní regulace reklamy v ČR s uvedením konkrétních praktických příkladů. Diplomová práce je zpracována způsobem, aby jej pochopila široká veřejnost a přispěla k ucelenému pohledu …more
Abstract:
The diploma thesis focuses on the regulation of advertising, primarily from the point of view of an online environment. In this regard the internet as a whole is introduced along with specific types of advertising, which are common on the internet. The thesis also contains an analysis of legal and self-regulation of advertising in the Czech Republic with reference to specific practical examples. It …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 9. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2016
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication