Environment design ve videohrách s ohledem na jejich typ – BcA. Jakub Pánek
BcA. Jakub Pánek
Bachelor's thesis
Environment design ve videohrách s ohledem na jejich typ
Environment design in video games with regard to their type
Abstract:
Tato práce se věnuje stránce prostředí ve videohrách a popisuje jejich role v rámci celkového herního zážitku. Rozebírá herní prostředí po teoretické stránce a poukazuje na všechny klíčové prvky, které takové funkční prostředí tvoří. Nastiňuje také, jakými způsoby se prostředí podílí na vyprávění příběhu hry a jak napomáhá hráči příběh pochopit. Práce se zaměřuje i na výrobu herních prostředí. …moreAbstract:
This thesis explores the environments in video games and describes their role in the overall gaming experience. It analyses the game environment from a theoretical perspective and highlights all the key elements that make up such a functional environment. It also outlines the ways in which the environment contributes to the storytelling of the game and how it helps the player to understand the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2024
- Supervisor: Libor Korman
- Reader: Michal Klodner, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PÁNEK, Jakub. \textit{Environment design ve videohrách s~ohledem na jejich typ}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2024. Available from: https://theses.cz/id/b796it/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Visual Arts / Animation and Visual Effects
Theses on a related topic
-
Choose your future: the dialogue between different stakeholders in a participatory design process of urban greening projects in multicultural environment
Elena Bondarenko -
Design architecture and implementation of development environment for ATML (Automated Test Mark-Up Language).
Michal Sorentíny -
Objevování výzev v lokálním prostředí: design-based learning v estetické výchově
Hana Matějková -
Concept art: Hlubiny herního designu
Hana Ondrušová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights