Horor a postupy zvukové dramaturgie pracující s emocí strachu – Adam Levý
Adam Levý
Bachelor's thesis
Horor a postupy zvukové dramaturgie pracující s emocí strachu
Horror and Sound Techniques Working with the Emotion of Fear
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá filmovým hororem, jeho problematickým vymezením jako žánru, příčinami strachu v tomto žánru a jeho zvukovou složkou. V prvním oddíle se obecně zabývám problematikou vymezení žánru. V druhé kapitole se věnuji hororu a hledám příčiny jeho ztělesněného strachu a jeho definicí. Ve třetím oddílu řeším jeho zvukovou složku a popisuji postupy, jak zvukem konstruovat strach …moreAbstract:
This thesis explores horror as a film genre, and the way the sound techniques are used to cause the emotion of fear. The first part analyses the problem of definition and classification of genre in general. The second part focuses on the genre of horror; it explores the possible sources of fear in general and its embodiments in horrors. The last part focuses on sound in horror films and describes different …moreKeywords
hororyKeywords
filmová teorieKeywords
zvuková dramaturgieKeywords
zvuk ve filmuKeywords
filmové žánryThesis defence
- Date of defence: 17. 9. 2013
- Supervisor: Jakub KUDLÁČ
- Reader: Ladislav GREINER
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 17. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Zvuková tvorba
Theses on a related topic
-
Zvuková dramaturgie v díle Jima Jarmusche
Martin Kuhn -
Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu
Tomáš Jiřička -
Zvuková dramaturgie ve filmech Darrena Aronofského
Michael Kocáb -
Zvuková dramaturgie v současném americkém seriálu
Adam Levý -
Zvuková dramaturgie ve filmu Alphaville Jean-Luc Godarda
Nicolas Henry Atcheson -
Vývoj zvukové dramaturgie ve filmech Davida Lynche
Dominik Dolejší -
Zvuková dramaturgie animovaného filmu, použití archivní a komponované hudby
Marek Gabriel HRUŠKA -
Zvuková dramaturgie filmového žánru horor
Matěj Matuška