Mariana Štěpánková

Master's thesis

Analýza marketingového mixu Národní galerie v Praze a Kunsthistorického muzea ve Vídni

Analysis of The National Gallery in Prague and The Art History Museum in Vienna's marketing mix
Abstract:
Práce se zaměřuje na marketing v oblasti státních uměleckých institucí. Metodologická část práce se věnuje teorii marketingového mixu v obecné rovině a dále specifikům v oblasti arts marketingu. Stěžejní je vymezení pojmů "muzeum", "význam muzea pro kulturní cestovní ruch" a přiblížení role marketingu a specifik při sestavování marketingového mixu v tomto typu institucí. Na základě poznatků v metodologické …more
Abstract:
This master thesis is focused on marketing in the area of art institutions. The theoretical part deals with marketing mix theory in general as well as specifics of arts marketing. Terms relating to the theme of this thesis and described in more detail are: "museum", "museum's value for cultural tourism" and "the role of marketing in museums". Based on the knowledge gained from this theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 3. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2013
  • Supervisor: Liběna Jarolímková
  • Reader: Barbora Voříšková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/39072