Pavla Odstrčilová

Bachelor's thesis

British Advertisement in the Great War and Interwar Period

British Advertisement in the Great War and Interwar Period
Abstract:
Práce se zabývá reklamním průmyslem ve Velké Británii v období 1. světové války (Velké války) a v meziválečném období. Charakterizuje technologický pokrok období, stejně tak jako další jevy, které nejvíce ovlivnily reklamní průmysl, jako byl proces rekrutování a branná povinnost. Analýza plakátů se snaží prokázat vliv období na reklamní průmysl a vystopovat hlavní tendence použité v reklamě.
Abstract:
The work focuses on the British advertisement in the Great War and interwar period. It characterizes the technological progress of the era as well as other features that influenced the advertising most, such as the recruiting process and conscription. The analysis of posters attempts to prove the influence of the era on the advertising industry and trace the main trends used in the advertising.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2009
  • Supervisor: PhDr. Ladislav Vít, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Odstrčilová, Pavla. British Advertisement in the Great War and Interwar Period. Pardubice, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická