Bc. Pavel Hirsch

Bachelor's thesis

Moderní marketing jako nástroj zvýšení konkurenceschopnosti podniku

Modern marketing as a tool to increase business competitiveness
Abstract:
Práce je zaměřena na posouzení marketingového mixu vybraného podniku na základě metod marketingové analýzy, a to pomocí nástroje SWOT analýzy a modelu Porterových pěti sil. Výsledky těchto ukazatelů jsou podkladem pro identifikaci klíčových nedostatků. Popsané návrhy na jejich řešení prokazatelně vedou k celkovému zlepšení marketingového mixu podniku a zvýšení konkurenceschopnosti.
Abstract:
The work is focused on the assessment of the marketing mix selected on the basis of marketing analysis methods, using SWOT analysis and Porter's five forces model. The results of these indicators are the basis for identifying key shortcomings. Described proposals to address demonstrably lead to an overall improvement of marketing mix and increase competitiveness.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 7. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 9. 2014
  • Supervisor: Ing. Lukáš Trčka, Ph.D.
  • Reader: Ing. Eva Soukalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie Sting