Mgr. Jan PTÁČNÍK

Master's thesis

Brand building

Brand building
Abstract:
Modern brand building is not easy. Year after year is the market flooded with more and more products competing for the prospect's favor. Yet in 50s it was totally sufficient to have a distinctive product, today it is necessary to differentiate the perception in the prospect's mind. Positioning offers several effective ways, how to grasp the room in the mind. If the brand manager follows the guides …more
Abstract:
Moderní budování značky je obtížné, na trhu je rok od roku větší a větší množství výrobků,které soutěží o zákazníkovu přízeň. Zatímco v 50. letech stačilo mít odlišný produkt, dnes se musí produkty odlišovat především v zákazníkově mysli. Positioning nabízí způsoby, jak danou značku do zákazníkovy mysli umístit. Pokud brand manager dodrží všechny zásady a dokáže najít správnou odlišovací myšlenku, …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2008
Identifier: 4913

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2008
  • Supervisor: Mgr. Ing. Olga Jurášková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PTÁČNÍK, Jan. Brand building. Zlín, 2008. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 24. 04. 2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.