Bc. Iveta Hofmanová

Master's thesis

Specifika psychologie marketingové komunikace pro seniory

Specifics of the psychology of marketing communication for the elderly
Abstract:
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem zvyšujícího se podílu seniorů ve společnosti a jejich významem jako cílové skupiny spotřebitelů. Cílem práce je objasnit základní východiska nákupního chování spotřebitelů starších 60-ti let při nákupu přes internet a navrhnout způsoby k efektivnější marketingové komunikaci směřované k tomuto segmentu. Teoretická část práce zkoumá podíl seniorů ve společnosti …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the current topic of the increasing number of seniors in society and their importance as a target group of consumers. The main objective is to clarify the basic assumptions of shopping behavior of consumers over 60 years old, who are shopping online and to suggest ways for more effective marketing communication directed to this segment. The theoretical part examines share …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication