Sonda do současné proměny forem politického divadla – Karolína Kotrbová
Karolína Kotrbová
Master's thesis
Sonda do současné proměny forem politického divadla
Contemporary Forms of Political Theatre
Abstract:
Ve své práci skrze analýzu tří aktuálních inscenací zkoumám, co dnes znamená pojem politické divadlo. Tvrdím, že politická může veškerá divadelní činnost, jelikož se vždy děje v konkrétním časoprostoru a společném kontextu. Pro účely práce si však definici političnosti v divadle zužuji na takovou divadelní činnost, jež splňuje některý ze tří parametrů, které jsem si za politické stanovila – způsob …moreAbstract:
In my thesis, through the analysis of three current theatre productions, I examine what can the term political theatre mean today. I claim that all theatrical activity can be political, because it always takes place in a specific space, time and in a common and shared context. For the purposes of my work, however, I narrow the definition of political in theatre to such theatrical activity, which meets …moreKeywords
práce na inscenaciKeywords
kolektivní tvorbaKeywords
nadsázkaKeywords
postmodernismusKeywords
divadelní diváciKeywords
téma a rémaKeywords
divadelní inscenace
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2020
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/16592
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2020
- Supervisor: Marta LJUBKOVÁ
- Reader: Andrea KRÁLOVÁ
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 24. 8. 2022 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / field:
Dramatická umění / Scénografie alternativního a loutkového divadla
Theses on a related topic
-
Využití různých druhů elektrických světelných zdrojů k nasvěcování divadelní inscenace
Jan Bečka -
Zvuk u inscenace Loupežníci ve Studiu Marta
Bohdana Sýkorová -
Profesionální inscenace jako východisko pro divadelní výchovu a vzdělávání na příkladu inscenace Maryša Divadla Petra Bezruče
Marie Klemensová -
Krysař, komparace divadelní inscenace E F. Buriana (1940) a rozhlasové inscenace v režii Josefa Henkeho (1964), případová studie
Eliška FERFECKÁ -
ZROZENÍ INSCENACE Z DUCHA HUDBY, hudební dramaturgie inscenace jako základ režijní interpretace
Hana Kovaříková -
Orfeus, Herkules a rap: Rap jako výrazový prostředek divadelní inscenace. Kognitivně teatrologická analýza
Johana Jurášová -
Deskripce vzniku divadelní inscenace
Pavla Antonínová -
Tvorba divadelní inscenace ve školním kolektivu s důrazem na alternativní metody vzniku jevištního tvaru
Tereza Krejčová