Bc. Zora Hladíková

Bachelor's thesis

Language Comparison of Advertisements

Language Comparison of Advertisements
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat a srovnat reklamy na parfémy v periodikách se zaměřením na dámskou a pánskou cílovou skupinu. Jsou zde objasněny základní termíny k médiu reklamy a specifika reklam na parfémy. Praktická část se zabývá analýzou vybraných vzorků reklam, sesbíraných z vybraných periodik. Práce dále nabízí možnosti, jak ve výzkumu pokračovat.
Abstract:
The goal of this thesis is to analyze and compare perfume advertisements in periodicals with a female and male target audience. The thesis provides an explanation of essential terms about advertising and particulars of perfume advertising. Practical section is focused on the analysis of selected samples of advertisements collected in periodicals. Furthermore, the thesis offers possible ways to build …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2018
  • Supervisor: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Jan Eichler

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta