Informovanost začínajících učitelů o mentálním postižení a jiných duševních postiženích – Mgr. Markéta Burdová
Mgr. Markéta Burdová
Bachelor's thesis
Informovanost začínajících učitelů o mentálním postižení a jiných duševních postiženích
Awareness of beginning teachers about mental disability and other disabilities
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá informovaností začínajících učitelů o mentálním postižení a jiných duševních postiženích. Teoretická část práce charakterizuje mentální postižení, jeho etiologii a klasifikaci. Dále se zabývá diagnostikou mentálního postižení a autismu a možnostmi edukace těchto osob. Výzkumná část obsahuje výsledky dotazníkového šetření a jejich diskuzi.Abstract:
The bachelor's thesis deals with the awareness of beginning teachers about mental disability and other disabilities. The theoretical part of the work characterizes mental disability, its etiology and classification. It also deals with the diagnosis of mental disability and autism and the possibilities of education of these people. The research part contains the results of a questionnaire survey and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yw40s/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2021
- Supervisor: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BURDOVÁ, Markéta. \textit{Informovanost začínajících učitelů o mentálním postižení a jiných duševních postiženích}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/be3dso/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Personal and Work values in Quantitative Research: a closer look
Anna Červinková -
Quantitative und qualitative Analyse der sekundären Präpositionen im Spektrum ausgewählter Texte
Michaela BENEŠOVÁ -
Mentální postižení v sourozeneckém vztahu
Jaroslava Hortová -
Grafomotorické projevy dětí v předškolním věku s ohledem na mentální postižení
Alžběta Piklová -
Informovanost těhotných žen o současných možnostech screeningu a diagnostiky Downova syndromu
Tereza Vaculková -
Informovanost žen o problematice Downova syndromu
Lenka KŘEPELOVÁ -
Informovanost studentů oboru sociální pedagogika o osobách s Downovým syndromem
Karolína Pavelková -
Syndrom CAN u jedinců s lehkým mentálním postižením
Lada Válková