Bc. Igor Kapitula

Master's thesis

Reklamnyj slogan v russkom i češskom jazyke

Advertising slogan in Russian and in Czech
Abstract:
Advertising slogan belongs to today's mass communication texts. The most important part of the advertising communication is a slogan, the head of advertisement. It is possible to get across the quantitative characteristics of advertising slogan by means of so-called keywords. From the linguistic point of view it is a creation of an unusual collocation. The goal of this diploma work is to collect the …more
Abstract:
Reklamní slogan patří v dnešní době k masově-kominikačním textům. Nejdůležitější částí reklamního komunikátu je slogan, tj. záhlaví reklamy. Kvalitativní charakteristiku reklamního sloganu lze podat prostřednictvím tzv.klíčových slov. Z jazykového pohledu jde zde o o vytvoření neobvyklého slovního spojení. Úkolem diplomanta bude shromáždit potřebný jazykový materiál v ruštině a češtině a provést mluvnickou …more
 
 
Language used: Russian
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2010
  • Supervisor: doc. PhDr. Aleš Brandner, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Russian Language and Literature