Bc. Radek Štursa

Master's thesis

Odlišnosti v nákupním chování spotřebitelů v různých kulturách

Differences in consumer shopping behavior in different cultures
Abstract:
Diplomová práce „Odlišnosti v nákupním chování spotřebitelů v různých kulturách“ si klade za cíl identifikovat rozdíly v nákupním chování amerických a japonských studentů univerzit při pořizování mobilního telefonu a navrhnout doporučení pro úspěšné vedení komunikačních kampaní na americkém a japonském trhu. V teoretické části je nejprve vymezeno nákupní chování a kulturní dimenze, poté jsou definovány …more
Abstract:
The master’s thesis „Differences in consumer shopping behavior in different cultures“ aims to identify differences in consumer behaviour between american and japanese university students when purchasing a mobile phone and suggest recommendations for successful communication campaign on the american and japanese market. Consumer behaviour, cultural dimensions and hypothesis are defined in the theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2017
  • Supervisor: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Pavla Odehnalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta