Personal motives and attitudes of sustainable consumers across various generations toward organic food – Elouise Christa Errolat
Elouise Christa Errolat
Bachelor's thesis
Personal motives and attitudes of sustainable consumers across various generations toward organic food
Osobní motivy a postoje udržitelných spotřebitelů různých generací k biopotravinám
Abstract:
Osobní motivy a postoje k biopotravinám se u různých generací liší. Tato bakalářská práce nabízí pohled na osobní motivy tří generačních kohort, tj. generace Z, generace Y a generace X. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat motivy, postoje, hodnoty, preference a chování generací X, Y a Z relevantní při nákupu biopotravin. Bude analyzovat jednotlivé generace s využitím poznatků z několika vědeckých …moreAbstract:
Personal motives and attitudes towards organic food differentiate between various generations. This Bachelor Thesis offers insight into the organic food industry's personal motives of three generational cohorts, i.e., Generation Z, Generation Y, and Generation X. The Thesis aims to investigate the motives, attitudes, values, preferences and behaviors of Generations X, Y and Z relevant when purchasing …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89119
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2023
- Supervisor: Yadira Ixchel Martínez Pantoja
- Reader: Rafael San José Iglesias
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ERROLAT, Elouise Christa. \textit{Personal motives and attitudes of sustainable consumers across various generations toward organic food}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2023. Available from: https://theses.cz/id/bi2srw/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89119
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
International Business
Theses on a related topic
-
Mezigenerační vliv na spotřebitelské chování
Zuzana Tomečková -
Interpretace online spotřebitelského chování z perspektivy neurovědy o spotřebiteli - mezigenerační studie
Anida Krajina -
Mezigenerační srovnání spotřebitelského chování na trhu se značkovým oblečením
Nikola Zapletalová -
Mezigenerační analýza spotřebitelského chování na českém trhu s potravinami
Kateřina Beranová -
Mezigenerační analýza spotřebitelského chování na trhu vlakové dopravy
Petra Vincourková -
Mezigenerační analýza spotřebitelského chování na trhu hudebních streamovacích služeb
Tereza Zgabajová -
Dopad pandemie covid-19 na spotřebitelské chování
Pavlína PRCHALOVÁ -
Mezigenerační rozdíly v chování spotřebitelů na trhu populární hudby
Markéta Konvičková