Leona Martínková

Bachelor's thesis

Využívání sociálních sítí u generace Z

Abstract:
Cílem této práce je zkoumat vliv sociálních sítí na nákupní chování generace Z v Česku, s důrazem na identifikaci klíčových prvků, které ovlivňují rozhodování při nákupech. Výsledky analýzy by měly přinést hlubší pochopení toho, jak digitální prostředí formuje preference mladých spotřebitelů. Metody výzkumu zahrnovaly Pearsonův korelační koeficient, chí-kvadrát test, statistický f.test a statistický …more
Abstract:
The aim of this thesis is to investigate the influence of social networks on the purchasing behaviour of Generation Z in the Czech Republic, with an emphasis on identifying key elements that influence purchasing decisions. The results of the analysis should provide a deeper understanding of how the digital environment shapes the preferences of young consumers. Research methods included Pearson correlation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 1. 2024
  • Supervisor: Ing. Radim Dušek, Ph.D.
  • Reader: Ing. Vendula Dvořáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích