Vybrané rysy mluvených projevů dětí na 1. stupni ZŠ – Mgr. Ludmila Požárová
Mgr. Ludmila Požárová
Master's thesis
Vybrané rysy mluvených projevů dětí na 1. stupni ZŠ
Representative features of children's speeches on a primary school
Abstract:
Diplomová práce „Vybrané rysy mluvených projevů dětí na 1. stupni základních škol“ se zabývá výstavbou mluvených projevů dětí na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení pojmů jazykový projev, slohotvorní činitelé, hovorový styl, řeč a její vývoj, poruchy řeči, na pojetí vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace dle RVP ZV. Obsahem praktické části je analýza pořízených …moreAbstract:
The diploma work ´Chosen items of children´s speech in the 1st grade of primary schools´describes the construction of children´s speech in the 1st grade of primary school. The theoretical part of the work is specialised in definitions of terms speech, style factors, talking style, speaking and its development, speach failure, the educational area Language and language communication according to the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/esu9g/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2013
- Supervisor: PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
- Reader: PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Jazyková redundance v mluveném projevu. Funkční a nefunkční užívání zájmen, příslovcí, spojovacích výrazů a částic.
Dominika Hasičková -
Typical Interlanguage Features Used by Czech Students as Documented in the Written Part of the School-Leaving Exam in English
Věra Sládková -
The Use of the Communicative Teaching Method in ELT at Czech State and Language Schools
Markéta Bojanovská -
Similarities between English and Italian from the perspective of the Czech language: a comparative study
Regina Blatová