Bc. Jiří Macura

Bachelor's thesis

Marketing v neziskovém sektoru

Marketing of nonprofit sector
Abstract:
Záměrem bakalářské práce Marketing v neziskovém sektoru je uvést stávající definice neziskového sektoru, nastínit jeho historii a vývoj a rozčlenit typy neziskových organizací dle různých hledisek. Práce nabízí čtenáři některé teorie vzniku neziskových organizací a to z hlediska ekonomického i sociálního. Na základě studia domácí a zahraniční literatury práce definuje také pojmy marketing a marketingový …more
Abstract:
The intention of the thesis Marketing in the nonprofit sector is to bring the existing definition of the development, and to break down the types of nonprofit organizations according to various criteria. The work offers readers some theories of nonprofit organizations in terms of both economic and social. Based on the study of domestic and foreign literature works also defines the concepts of marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Miloslav Vaňák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní