Iva Bartáková

Bachelor's thesis

Tvorba ceny vybraných produktů na trhu FMCG

Pricing of selected products in the FMCG market
Abstract:
Práce se zabývá tvorbou ceny produktů na trhu FMCG, kterou ovlivňuje vztah mezi výrobcem zboží a maloobchodním řetězcem. V teoretické části práce jsou vysvětleny pohledy na pojem tržeb a následně jsou představeny kalkulace, jakožto významný nástroj hodnotového řízení. Dále je charakterizován maloobchodní trh v České republice a dodavatelsko-odběratelský vztah mezi subjekty zde působícími. V praktické …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the pricing of products in the FMCG market, which is affected by the relationship between manufacturer of goods and the retail chain. In the theoretical part are explained the views on the term revenues and subsequently calculations are presented, as an important tool of value management. Further the retail market in the Czech Republic is characterized in relation to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 6. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2013
  • Supervisor: Jiří Zeman
  • Reader: Alena Filipová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/37541