Optimalizace konverzního poměru v online prostředí – Bc. David Mareček
Bc. David Mareček
Master's thesis
Optimalizace konverzního poměru v online prostředí
Conversion rate optimization in online environment
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou optimalizace konverzního poměru se zaměřením na e-commerce a lead generation. Konkrétně se zaměřuje na část mezi příchodem návštěvníka na web a jeho konverzí. Seznamuje s pojmy z oblasti konverzního poměru. Popisuje základní faktory, které ovlivňují motivaci návštěvníka webu k uskutečnění konverze. V druhé části jsou tyto poznatky ověřovány testováním na reálných …moreAbstract:
This thesis deals with conversion rate optimization with focus on e-commerce and lead generation. It mainly focuses on processes between a visitor's arrival on website and a completed conversion. The thesis begins with explanation of terminology from the area of conversion rate optimization. It describes basic factors influencing the motivation of website's visitors with respect on conversions. In …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nbwlp/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Lukáš Pokorný
- Reader: Ing. Leonard Walletzký, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Applied Informatics / Service Science, Management and Engineering
Theses on a related topic
-
Optimalizace konverzního poměru internetového obchodu pomocí metody A/B testování
Pavlína Hůlková -
Optimalizace konverzního poměru vstupní webové stránky
Martin Wachtl -
Využití A/B testování při optimalizaci konverzního poměru
Michal Makoš -
Optimalizace webu a vyhodnocení jejích výsledků
Jiří Kroužek -
Optimalizace obchodní výkonnosti webové prezentace
Jan Stawarczyk -
Optimalizace použitelnosti e-shopu Vivantis.cz
Filip Rozhoň