Srovnání efektivity vyučovacích metod anglického jazyka na waldorfské škole a klasické základní škole – Bc. Pavla Cihlová
Bc. Pavla Cihlová
Bachelor's thesis
Srovnání efektivity vyučovacích metod anglického jazyka na waldorfské škole a klasické základní škole
The Comparison of the Effectiveness of the Teaching Methods Used in English Classes at Waldorf School and Standard Primary School
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o tématu klasické základní školy a alternativní waldorfské školy a využití vyučovacích metod při výuce anglického jazyka. Přesněji se zabývá srovnáním efektivity vyučovacích metod. Praktická část je zaměřena na výzkum, který byl proveden v pátých ročnících jednotlivých škol. Výsledky praktické části byly získány pomocí metody pozorování, při kterém byly pozorovány použité …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the topic of classical elementary school and alternative Waldorf school and use of teaching methods used in English language. More precisely the work compares the effectiveness of the teaching methods used in English classes at Waldorf School and standard primary school. Practical part is focused on research which was made in the fifth grade at each type of school. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p98wl/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2015
- Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
- Reader: Mgr. Zuzana Vlachová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CIHLOVÁ, Pavla. \textit{Srovnání efektivity vyučovacích metod anglického jazyka na waldorfské škole a klasické základní škole}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/bl9vxy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Komparace kreativního myšlení žáků pátých tříd, vyučujících v pátých třídách a studentů učitelství 1. stupně ZŠ
Eliška PARÝZKOVÁ -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová