Adéla Wagnerová

Bachelor's thesis

Reklama v době globalizace

Advertising in the era of globalized world
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu lokalizačních principů firmy McDonald's a její reklamní strategie. V souvislosti se sílícím vlivem globalizace, dochází ke sjednocování ekonomických oblastí a k následnému prostupování globalizace do kulturní oblasti. Lokální kultury se sobě přibližují a vzniká kultura jednotná, globální. Každá akce budí reakci, proto i globalizace má svůj následek a totiž …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the analysis of local principals of McDonald's corporation and its promotion strategy. In the context of growing influence of the globalization, the economic areas are connected and the globalization also affects the culture. Local cultures are closer to each other and one global culture is being created. For every action there is a reaction, therefore also for the globalization …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 2. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2012
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Drahomíra Jiráková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/31821