Evgeniia Nikolaeva
Bachelor's thesis
Etické principy v reklamě
Ethical principles in advertisement
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou etických principů v reklamě. V teoretické části práce jsou vysvětleny hlavní pojmy a témata. Pozornost je věnována charakteristice reklamy, jejím funkcím a vlivu reklamy na spotřebitelské chování. Přiblíženy jsou etické principy, důraz je kladen na etiku v podnikání a reklamě. Zmíněny jsou možnosti regulace reklamy v českém prostředí. V praktické části je popsán …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with issues of ethical principles in advertising. In the theoretical part, the main concepts and themes are explained. Attention is paid to the characteristics of advertising, its functions and the impact of advertising on consumer behavior. Ethical principles are described, with emphasis on ethics in business and advertising. There are mentioned the possibilities of regulation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 3. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jan Brabec, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
Etický kodex a etické řízení vybraného podniku
Michaela Mironidi -
Etický kodex a etické řízení podniku
Lucie Vitejčková -
Etický kodex sociálních pracovníků v ČR a jeho využití v praxi
Martin Budek -
Etika a etický kodex v činnosti územních samospráv
Naděžda Ormaniecová -
Etický kodex, jeho význam v prostředí Policie České republiky
Markéta Ambrožová -
Etický kodex advokáta
Marie Blahnová -
Etika a morálka v reklamě
Tomáš Votruba -
Etické limity v reklamě
Tereza Klinovská
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights