Analyse von Kollokationen ausgewählter Abstrakta in der studentischen Wissenschaftssprache – Bc. Tomáš Mach
Bc. Tomáš Mach
Master's thesis
Analyse von Kollokationen ausgewählter Abstrakta in der studentischen Wissenschaftssprache
Academic language of students: an analysis of abstract nouns and their collocations
Abstract:
The aim of the thesis is to describe the collocational relations of 15 abstract nouns in student academic writing. The description is based on the DESTWIKO (v0.2) corpus comprising 280 Master theses written by the native speakers of Czech or German. The design and compilation of the corpus are also part of the study. The final product are the collocational profiles of the analysed nouns, as well as …viacAbstract:
Cílem práce je popis kolokací 15 abstraktních substantiv ve studentském odborném jazyce. Popis je založen na korpusu DESTWIKO (v0.2), který se skládá z 280 magisterských prací pocházejících od německých a českých rodilých mluvčích. Návrh a kompilace korpusu jsou rovněž součástí studie. Výsledkem jsou kolokační profily analyzovaných substantiv a návrhy, jak zmíněné profily, potažmo samotný korpus, mohou …viac
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rpnfc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2020
- Vedúci: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Markéta Hotařová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Discourse Markers in Academic Spoken American English
Aneta Navrátilová -
Téma/varianta: Politeness markers in academic spoken American English
Aneta Navrátilová -
Phrasal Verbs and Their Equivalents in Academic Texts: A Corpus Study
Matouš Straka -
I mean as a filler in academic spoken American English
Pavlína Beranová -
Errors and Error Treatment in Secondary School Student Writing
Petra Kohoutová -
Učebnice angličtiny „Complete Advanced“ a „Advanced Result“ jako příprava na cambridgeskou zkoušku C1 Advanced, část Writing
Lenka Musialková -
Student-created videos project to enhance speaking and writing skills at upper-secondary grammar school
David Dvořák