Analýza CSR společnosti Lindex, porovnání vnímání CSR spotřebiteli ve Švédsku a ČR – Sylvie Křesalová
Sylvie Křesalová
Bachelor's thesis
Analýza CSR společnosti Lindex, porovnání vnímání CSR spotřebiteli ve Švédsku a ČR
Analysis of CSR performed by the company Lindex, comparison in perception of CSR by consumers in Sweden and the Czech Republic
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analyzovat, jaké aktivity firma Lindex realizuje v oblasti CSR. Podpůrným cílem je porovnat vnímání firmy a jejich aktivit v oblasti CSR mezi spotřebiteli Švédska a spotřebiteli České republiky. Teoretická část vymezuje pojem CSR, jeho vývoj a hlavní teorie. Dále také výhody plynoucí z implementace CSR do podnikové strategie. V této části je též uveden postoj České republiky …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze CSR activities of the company Lindex. The supportive aim is to compare the perceptions of the company and their activities in the area of social responsibility between Swedish consumers and consumers of the Czech Republic. The theoretical part defines the concept of CSR, its development and main theories. Furthermor there are also characterized the benefits …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75344
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2019
- Supervisor: Karel Müller
- Reader: Eva Bobková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75344
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić