Anna Khudyakova

Bachelor's thesis

Porovnání strategie marketingové komunikace na sociálních sítích Národní galerie v Praze s vybranými benchmarky

Comparison of marketing communication strategy on social networks of the National Gallery in Prague with selected benchmarks
Abstract:
Bakalářská práce je věnována analýze obsahového marketingu moderních muzeí na sociálních sítích. Hlavním cílem je porovnat strategii Národní galerie v Praze s muzei jako Tate a Rijksmuseum, která jsou považována za lídry v oblasti komunikace s veřejností a dlouhodobě využívají digitální kanály k interakci s veřejností. Teoretická část práce popisuje kontext, ve kterém muzea v České republice existují …more
Abstract:
This work is devoted to the analysis of content marketing of modern museums on social networks. The main goal is to compare the strategy of the National Gallery in Prague with museums such as the Tate and the Rijksmuseum, which are considered leaders in the field of communication with the public and have long used digital channels to interact with the public. The theoretical part of the thesis describes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 1. 2023
  • Supervisor: Jitka Černá
  • Reader: Jana Boučková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88352