Užití kryptogramů ve vlastní tvorbě s přihlédnutím ke kryptogramům v hudební literatuře od 18. století po současnost – Jakub Potoček
Jakub Potoček
Bakalářská práce
Užití kryptogramů ve vlastní tvorbě s přihlédnutím ke kryptogramům v hudební literatuře od 18. století po současnost
USAGE OF CRYPTOGRAMS IN MY OWN WORK IN THE CONTEXT OF THEIR USAGE IN MUSICAL HISTORY FROM THE 18TH CENTURY UP TO THE PRESENT
Anotace:
Základní podstata hudebních kryptogramů tkví především v přeměně slov na hudební materiál. V průběhu hudebních dějin se setkáváme s mnoha autory, kteří kryptogramy využívali nejčastěji v podobě hudebních motivů či témat. Mé osobní pojetí hudebních kryptogramů se od toho historického v mnoha směrech odlišuje. Cílem této práce je poskytnout náhled do mých vlastních kompozičních principů, které s kryptogramy …víceAbstract:
The basic principle of musical cryptograms is a transformation of words into a musical material. There are many composers, throughout musical history, who used cryptograms mainly in a form of musical motives or themes. My pesonal concept of musical cryptograms differs from the historical one in many ways. The main goal of this thesis is to create an insight into my own methods of composition, which …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2018
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/10382
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2018
- Vedoucí: Hanuš BARTOŇ
- Oponent: Marek KOPELENT
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
POTOČEK, Jakub. \textit{Užití kryptogramů ve vlastní tvorbě s přihlédnutím ke kryptogramům v hudební literatuře od 18. století po současnost}. Online. Bakalářská práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Hudební a taneční fakulta. 2018. Dostupné z: https://theses.cz/id/bvx1vk/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 9. 3. 2019 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba
Práce na příbuzné téma
-
Specifika kompozice pro sólový hlas
Vojtěch Šembera -
Duchovní kompozice Jana Křtitele Vaňhala uložené v Oddělení dějin hudby Moravského zemského muzea v Brně
Alena Borková -
Kontrast jako prostředek kompozice audiovizuálního díla
Dominika Pavelková -
Vztah obrazu a zvukové kompozice ve filmu Babel (2006)
Jan Jakeš -
Vliv vybraných typů potravin na změny kompozice střevního mikrobiomu
Tomáš Šantavý -
Transkripce versus originální kompozice pro zobcovou flétnu v tiscích Johna Walshe
Anna Horníková -
Dvě mariánské kompozice ze sbírky Armonici concentus Claudia Cocchiho uložené v Kroměříži
Lenka Voňková -
Počítačem asistovaná kompozice – precedenty formalizovaného myšlení
Petr Haas