Konfliktní situace učitelů s žáky 2. stupně ZŠ – Bc. Kateřina Mašľárová
Bc. Kateřina Mašľárová
Master's thesis
Konfliktní situace učitelů s žáky 2. stupně ZŠ
Conflict Situations Between Teachers and Parents of Students from Fifth to Ninth Grade of Elementary School
Abstract:
V naší práci jsme se zaměřili na problematiku konfliktních situací mezi učiteli a rodiči žáků druhého stupně základních škol. Výzkumná část diplomové práce se zabývá subjektivním vnímáním konfliktních situací mezi učiteli a rodiči žáků 2. stupně ZŠ z pozice učitelů. Námi osloveni učitelé základních škol odpovídali na otázky prostřednictvím námi vyhotoveného dotazníku. Cílem diplomové práce bylo, na …moreAbstract:
Our work was focused on problems of conflict situations between teachers and parents of the pupils on the second grade of primary schools. The research part of the theses covers a subjective perception of conflict situations between the teachers and the pupils of the second grade of the primary school of the point of view of the teachers. The teachers who were inquired by us answered the questions …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ma5h1/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2012
- Supervisor: prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství dějepisu pro základní školy
Theses on a related topic
-
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
Teacher questions supporting communication in the classroom (on the material of ELT)
Pavlína BRONOVÁ -
Strategie učitelů prvních a druhých tříd pro začleňování outsiderů do kolektivu
Kristýna PŘÍHODOVÁ -
Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment
Martina Dočekalová -
Socioculturally Disadvantaged Roma Students and ELT: Teachers’ Experience and Perception
Lucie Slováčková -
Teachers' Perceptions of Using Virtual Reality as a Tool for Enhancing Speaking Skills in ELT
Lucie Pelčáková -
Vliv Covidové doby na fyzickou kondici žáků druhého stupně základní školy.
Tomáš Kociňák -
Žáci druhého stupně ZŠ a jejich vztah k autoritám v prostředí školy
Jitka Kociánová