Marketingová strategie vzdělávacích organizací – Bc. Iva Andresová
Bc. Iva Andresová
Bachelor's thesis
Marketingová strategie vzdělávacích organizací
Marketing strategy of educational institutions
Abstract:
Tato práce je zaměřena na marketingovou strategii vzdělávacích organizací, konkrétně na jazykové školy. První část je věnovaná teorii marketingu, jsou v ní vymezeny základní pojmy z této oblasti, jako je především marketingová strategie, analýza trhu a marketingový mix. Aplikační část je věnována charakteristice firmy Lingua Viva, s.r.o. a její marketingové strategii. Byly popsány hlavní strategie …moreAbstract:
This thesis is specialized on marketing strategy of educational organizations, especially to language schools. The theoretical part is devoted to marketing theory, the marketing strategy, market analysis and marketing mix is defined in it. The application part is devoted to Lingua Viva characterization and its marketing strategy. There were desribed the main strategies which languge schools used and …moreKeywords
Vzdělávací organizace jazyková škola marketing marketingová strategie marketingový mix analýza trhu propagace průzkum plánování cíle marketingové strategie Educational organization language school marketing strategy marketing mix market analysis propagation research marketing planning goals of marketing strategy
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/gu3es/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2011
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: Mgr. Markéta Jansová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie jako základ komunikační strategie Městské knihovny Frýdek-Místek, příspěvkové organizace
Pavel Machala -
Marketingová strategie společnosti AGROTEC a.s.
Matěj Tamáši -
Návrh marketingové strategie pro vybranou společnost
Jan Morvic -
Marketingová strategie vybrané společnosti
Marcela Krejčiříková -
Návrh a implementace marketingové strategie ve společnosti Sodexo
Viktoriya Tsaruk -
Návrh marketingové strategie pro firmu ATLAS consulting
Karolína Slabová -
Návrh marketingové strategie ve společnosti ForActiv s.r.o.
Tom Trepeš -
Návrh a implementace marketingové strategie ve vybrané společnosti
Michal Kubečka