Bc. Iva Andresová

Bachelor's thesis

Marketingová strategie vzdělávacích organizací

Marketing strategy of educational institutions
Abstract:
Tato práce je zaměřena na marketingovou strategii vzdělávacích organizací, konkrétně na jazykové školy. První část je věnovaná teorii marketingu, jsou v ní vymezeny základní pojmy z této oblasti, jako je především marketingová strategie, analýza trhu a marketingový mix. Aplikační část je věnována charakteristice firmy Lingua Viva, s.r.o. a její marketingové strategii. Byly popsány hlavní strategie …more
Abstract:
This thesis is specialized on marketing strategy of educational organizations, especially to language schools. The theoretical part is devoted to marketing theory, the marketing strategy, market analysis and marketing mix is defined in it. The application part is devoted to Lingua Viva characterization and its marketing strategy. There were desribed the main strategies which languge schools used and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2011
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Markéta Jansová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní