Společnost a metodologie přírodních věd u K. R. Poppera – Bc. Filip Rožnovský
Bc. Filip Rožnovský
Bakalářská práce
Společnost a metodologie přírodních věd u K. R. Poppera
Society and methodology of natural sciences in the philosophy of K. R. Popper
Anotace:
Ve své bakalářské práci jsem se zabýval K. R. Popperem. Zaměřil jsem se především na jeho práci v oblasti metodologie vědy, kde jsem se snažil ukázat jeho chápání vědy a v neposlední řadě také jeho nároky a požadavky na vědu. Dále se práce zabývá obrazem společnosti, která je v nemalé míře přímo ovlivňována vědeckými úspěchy a postupy. Popper vychází z modelu společnosti podle Platóna, Aristotela, …víceAbstract:
The concern of my bachelor diploma thesis is K. R. Popper. My attention was directed mainly at his work in the field of methodology of science where I tried to demonstrate not only his understanding of science, but also his requirements and demands towards it. The thesis further elaborates image of society which is being hugely influenced by success and progress in science. Popper acquires societal …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/g0jy0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2013
- Vedoucí: doc. PhDr. Ivana Holzbachová, CSc.
- Oponent: prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filozofie / Filozofie
Práce na příbuzné téma
-
Vliv omamných a psychotropních látek na člověka, sociální a společenské vztahy a jejich důsledky směrem k trestnímu právu a souvisejícím oborům a vědám
Tereza Vágnerová -
Antisemitismus a jeho projevy v české a německé společnosti (19. a 20. století)
Natálie Ochranová -
Holokaust a česko-německý konflikt v učebnicích společenských věd a dějepisu pro ZŠ a víceletá gymnázia
Jan ŠÍPOŠ -
Srovnání metod a postupů slohové a komunikační výchovy v alternativním vzdělávacím systému Marie Montessori a klasické formě školství (terénní výzkum)
Hana KNOTKOVÁ -
Svoboda, dobro a zlo z pohledů Augustina Aurelia a Tomáše Akvinského
Dušan Badin -
Olympijské hry a jejich morální aspekty jako výukové téma pro 5. a 6. ročník základní školy
Tereza Šťastná -
K. R. Popper a jeho chápání společenských věd
Pavel Tomek -
Pojetí totalitarismu v díle K. R. Poppera a H. Arendtové
Jana Moláková