Transformace a strukturální rysy politické kinematografie – Aliaksandr Stelchanka
Aliaksandr Stelchanka
Bakalářská práce
Transformace a strukturální rysy politické kinematografie
Transformations and structural features of political cinema
Anotace:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na politickou kinematografii jako součást tzv. "citlivých forem" kinematografie. Zde mluvíme o velkém množství sebereflexivních kinematografických postupů, které vytvářejí určitý kontra-diskurz v kontextu dominantních narativních kinoforem. Nejprve nastavujeme teoretický horizont, který zahrnuje klíčové pojmy současných diskuzí o vizuální kultuře. Následně popisujeme …víceAbstract:
This bachelor thesis focuses on political cinema as part of so-called "sensitive cinematic forms". The term is used to define a great variety of self-reflexive approaches in filmmaking that create a certain counter-discourse in the context of dominant narrative forms. First, we set up a theoretical horizon that includes the key concepts of contemporary discussions about visual culture. Afterwards we …víceKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
politický filmKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
vizuální kultura
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 8. 2018
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/12786
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 9. 2018
- Vedoucí: Jasmina BLAŽEVIČ
- Oponent: Helena BENDOVÁ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 19. 4. 2019 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Režie
Práce na příbuzné téma
-
Kinematografie metamorfózy: Tělo a transformace ve filmech Bertranda Mandica
Eliška Lubojatzká -
Srovnání témat naší a evropské kinematografie - Česká nová vlna a Francouzská nová vlna
Michal LÖFLER -
Postprodukční vizuální postupy ve filmu Loving Vincent
Martina Chmelíková -
Vizuální prostředky jako hlavní složka filmu v díle Stanleyho Kubricka
Lucie Sedláčková -
Vizuální jazyk audiovizuálního díla
Josefina Wankeová -
Vizuální stránka hudebního videoklipu
Duc Anh Nguyen -
Za školu radostnou, bojovnou, socialistickou: film a jiná kultura brněnských škol mezi lety 1945-1953
Tomáš Pokorný -
Teorie seriálové fikce: Model analýzy vyprávění a fikčních světů televizního seriálu
Radomír Kokeš