Spotřebitelské preference v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice – Bc. Alina Ilina
Bc. Alina Ilina
Master's thesis
Spotřebitelské preference v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice
Consumer Preferences within the Business Concept of Fair Trade in the Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce se zabývá obchodním konceptem fair trade v České republice. Cílem práce je zhodnotit postoje a spotřebitelské preference české populace v rámci obchodního konceptu fair trade. Dále na jejich základě zpracovat doporučení pro vybranou skupinu podnikatelských subjektů a její obchodní aktivity ve sledované oblasti. V teoretické části je vymezen pojem fair trade, popsány základní principy …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the business concept of fair trade in the Czech Republic. The aim of the thesis is to evaluate the consumer attitudes and preferences of the Czech population within the fair trade business concept and formulate recommendations for a selected group of business entities and their business activities in the monitored area. The theoretical part defines the concept of fair …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Miroslava Navrátilová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ILINA, Alina. \textit{Spotřebitelské preference v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2020. Available from: https://theses.cz/id/c449f4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
Certifikace Fairtrade a její vliv na nákupní chování vybraného segmentu zákazníků
Julie WOČADLOVÁ -
Právní aspekty certifikace přírodní kosmetiky a bio kosmetiky v EU a v ČR
Barbora Heczková -
Fair trade v kontextu společenských a environmentálních dopadů
Karolína Mikulová -
Fair trade káva: Průzkum povědomí a obliby konceptu fair trade kávy mezi studenty VŠ
Markéta SEDLÁČKOVÁ -
Does Fair Trade in Sri Lanka Need Cooperatives? Do Cooperatives in Sri Lanka Need Fair Trade?
Kristýna Havlová -
Případová studie distributora Fair Trade kávy v ČR
Klára Bílková -
Povědomí o fair trade ve Fairtradovém městě
Kateřina JARKOVSKÁ -
Fair trade se zaměřením na kávu
Michaela Švarcová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights