Komunikace na pracovišti jako předmět neformálního vzdělávání – Bc. Iveta Hrnčářová
Bc. Iveta Hrnčářová
Master's thesis
Komunikace na pracovišti jako předmět neformálního vzdělávání
Impact of informal education on communication in the workplace
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce je zaměřena na komunikaci na pracovišti a na její vnímání z pohledu nadřízených a podřízených. Práce je koncipovaná do dvou částí – teoretické a empirické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy: komunikace, firemní vzdělávání a firemní kultura. V závěru teoretické části se věnuji také komunikaci v kontextu pracoviště a jejímu významu, kde představuji i komunikaci …moreAbstract:
This Master’s thesis deals with communication in the workplace and its perception from the point of view of superior and subordinate employees. The thesis consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part defines the following basic terms: communication, corporate education and corporate culture. By way of conclusion of the theoretical part, I deal also with communication within …moreKeywords
komunikace firemní vzdělávání vzdělávání na pracovišti Manažerská akademie neformální vzdělávání firemní kultura komunikace na pracovišti komunikace s nadřízeným communication corporate education education in the workplace Management Academy informal education corporate culture communication in the workplace communication with a superior
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rciev/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2016
- Supervisor: doc. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Andragogy
Theses on a related topic
-
The Nature and Effects of Communication in the Age of the Internet
František Badžgoň -
Sales Promotion as a tool of the Integrated Marketing Communication in the selected company (FMCG)
Shawky Gamal Shawky Hassan Rezk -
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
Redefining the workplace: A bibliometric insight into the remote work, digital nomadism and metaverse in the workplace
Tereza Šímová -
LGBT Discrimination in the Labour Market and the Workplace in the Czech Republic
Nataliia Palchei -
Kvalita vztahů na pracovišti a resilience a jejich vliv na efektivitu práce
Jakub Krahulík -
Bariéry v neformálním vzdělávání na pracovišti
Magdalena Kupcová -
Další vzdělávání učitelů - komparace učení na pracovišti
Marek Bulant