Bc. David Kudrna

Bachelor's thesis

Inkluzivní přístup k informačnímu vzdělávání v neformálním prostředí

An Inclusion Attitude to Information Education in Non-formal Learning
Abstract:
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a aplikační část. V teorii, vztažené k prvním stupňům základních škol, jsou rozebrána následující témata: (informační) gramotnost, nová úloha neformálního vzdělávání a inkluze. Autor představuje metodiku České školní inspekce pro hodnocení rozvoje informační gramotnosti, poukazuje na rozpory, které s metodikou souvisí a jejich možné řešení hledá v knihovnách …more
Abstract:
This bachelor thesis is divided into a theoretical and application part. In the theoretical part, focused on the first degrees of elementary schools, are discussed these topics: (information) literacy, non-formal learning (and its now role) and inclusion. Author presents the methodics for information literacy development ranking, created by the Czech School Inspection, he indicates problems occured …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Gabriela Šimková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta