Zuzana Machů

Master's thesis

Etická a právní pravidla reklamy

Ethical and legal rules of advertisement
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá právními a etickými pravidly reklamy, a to nejen v rámci definic a ustanovení právních předpisů a kodexů, nýbrž i z hlediska případů, které byly podle těchto pravidel řešeny. Práce se konkrétně věnuje definici reklamy, vymezení protiprávní a neetické reklamy, popsání a porovnání samoregulace v České republice a ve Spojeném království, včetně kodexů, které tyto samoregulační …more
Abstract:
This diploma thesis is dedicated to the legal and ethical rules of advertisement, not only in relation to definitions and provisions of enactments and codes, but also to the point of view of cases solved in accordance to these rules. The thesis contains the definition of advertisement, characterization of illegal and unethical advertisement, description and comparison of self-regulation in the Czech …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 2. 2014
  • Supervisor: Martin Boháček
  • Reader: Hana Wimrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/39431

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Podnikání a právo