Využitie virtuálnej reality pre podporu vyučovania padákového lietania – Bc. Patrik Kalamár
Bc. Patrik Kalamár
Diplomová práce
Využitie virtuálnej reality pre podporu vyučovania padákového lietania
Paragliding Training in VR
Abstract:
The aim of this thesis is to implement parts of a virtual reality application for learning how to paraglide. The main parts of the application are system for recording and replaying flights, visualization of guiding objects and implementation of interactive learning during the replay. Application is aimed to be used by beginner paragliders. Implementation consists of VR build developed for Android …víceAbstract:
Cieľom tejto diplomovej práce je implementácia časti aplikácie slúžiacej na vyučovanie paraglidingu vo virtuálnej realite. Práca sa sústredí na implementáciu systému ukladania záznamov letu a ich následného prehrávania, vykresľovanie pomocných prvkov pri lete a implementáciu interaktívneho výukového módu pri prehrávaní záznamu. Aplikácia je určená na použitie pri vyučovaní začínajúcich pilotov. Implementácia …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/s1cuv/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2021
- Vedoucí: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Marek Trtík, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasarykova univerzita
Fakulta informatikyMagisterský studijní program / obor:
Aplikovaná informatika / Aplikovaná informatika
Práce na příbuzné téma
-
Folk Dance Step Analysis and Classification in Virtual Reality
David Zelníček -
Simulation of Paraglider in Virtual Reality
Jan Ševčík -
Unity Toolkit for 3D Scene Recording and Reconstruction
Ján Popeláš -
Virtual reality toolkit for the Unity game engine
Vojtěch Juránek -
Comparison of Networking Solutions for Unity Game Engine
Martin Šepeľa -
Voxel-based fluid simulation in Unity.
Jakub Mička -
Framework for analysis of employee reactions to social engineering attacks in Unity.
Václav Bílý -
Interconnection of Unity Game Engine and Newgrounds Online Service
Tomáš Ježek