Business intelligence models for capturing and analysis of enterprise marketing data – Ing. Dita Přikrylová
Ing. Dita Přikrylová
Master's thesis
Business intelligence models for capturing and analysis of enterprise marketing data
Business intelligence models for capturing and analysis of enterprise marketing data
Abstract:
Cíl této práce se vymezuje na analýzu klíčových, často nestrukturovaných, marketingových dat ovlivňujících strategická rozhodování v menších organizacích a zhodnotit existující přístupy a business intelligence nástroje ke zpracování marketingových dat. Na základě výsledků analýzy je navržena architektura a dynamika modelu rozhodovacího prostředí pro marketingovou oblast. Model je dále testován na základě …moreAbstract:
The aim of this thesis is to analyse key, often unstructured and multi-sourced, marketing data affecting strategic marketing decisions in small-scale organizations and to summarize existing approaches and business intelligence tools for marketing data processing in respect to this problem. Based on these findings, a model framework for a marketing decision-making environment is designed and its architecture …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ahepe/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2016
- Supervisor: doc. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. RNDr. Barbora Bühnová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PŘIKRYLOVÁ, Dita. \textit{Business intelligence models for capturing and analysis of enterprise marketing data}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Informatics. 2016. Available from: https://theses.cz/id/c65nr9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Applied Informatics / Service Science, Management and Engineering
Theses on a related topic
-
Digital Marketing Strategy for a Logistics Firm
Mahair kumar Shahdadpuri -
Analysis of the efficiency of social media for the marketing campaign in a company
Valeriia Malakhovskaia -
Business Intelligence a rozhodování v podnikovém kontextu
Yulia Baranova -
Aplikace Business Intelligence v kontextu manažerského rozhodování v mezinárodním obchodě
Petr Šmejkal -
Efektivita SQL programování ve vztahu k Business Intelligence a rozhodovacím procesům
Karel MARHAN -
Business Intelligence
Chintankumar Patel -
Využití nástrojů business intelligence a jejich možné využití pro manažerské rozhodování
Ondřej NĚMEC -
Smart Decision-Making in International Business: Case study of Russian SME owners
Ekaterina Kichneva