Bc. Petra Havlíková, DiS.

Bachelor's thesis

Role asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání

The role of teachers assistant in the process of inclusive education
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl zhodnotit přínos asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání dítěte či žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Zhodnocení vyplývá ze studia odborné literatury a z vlastních názorů asistentů pedagoga, které byly získány pomocí kvalitativního výzkumu. Bakalářská práce je rozdělena do tří kapitol, první a druhou kapitolu tvoří tři podkapitoly a třetí kapitolu …more
Abstract:
The bachelor thesis aims to evaluate benefits of teaching assistant in the process of inclusive education of child or pupil with special education needs. The evaluation is based on study of scientific articles and feedback from iterviewed teaching assistants. The thesis is divided into three chapters; first and second chapters have three subchapters and third chapter has four subchapters. The first …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2018
  • Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta