Volebná kampaň Pavla Freša na post predsedu Bratislavského Vyššieho územného celku v roku 2009 – Mgr. Marcela Králiková
Mgr. Marcela Králiková
Bachelor's thesis
Volebná kampaň Pavla Freša na post predsedu Bratislavského Vyššieho územného celku v roku 2009
Electoral Campaign of Pavel Frešo for Chairman of Bratislava Self-governing Region 2009
Abstract:
The main aim of this bachelor’s thesis is to find such elements of Newman’s Model of political marketing, which were used in Frešo’s campaign to chairman of Bratislava’s self-governing region. This goal is achieved by analysis of Frešo campaign with help of Newman’s Model.Abstract:
Hlavným cieľom bakalárskej práce je zistenie, ktoré prvky Modelu politického marketingu Newmana boli využité v kampani Freša na post župana bratislavského VÚC. Cieľ je dosiahnutý analýzou kampane Freša na základe Newmanovho Modelu.Keywords
politický marketing Model politického marketingu Newman orientácia kandidáta vplyv prostredia marketingová kampaň politická kampaň Frešo VÚC župan political marketing Model of political marketing candidate focus environmental forces marketing campaign political campaign chairman of self-governing region
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/riso0/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2010
- Supervisor: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Tomáš Franko
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRÁLIKOVÁ, Marcela. \textit{Volebná kampaň Pavla Freša na post predsedu Bratislavského Vyššieho územného celku v roku 2009}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2010. Available from: https://theses.cz/id/cbnvzu/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Politický marketing při první přímé volbě prezidenta České republiky
Petra Šantorová -
Politický marketing hnutí ANO před volbami do Senátu v roce 2018
František Novotný -
Politický marketing
Lukáš Jíra -
Communication Strategy as a component of Silvio Berlusconi's political marketing
Nicoll Marucciová -
Politický marketing a právo
Libor Erdinger -
Marketing Strategies of Political Parties in Ghana: A case study of the three Major Political Parties in Ghana.
Harriet Enyonam Kwawukume -
Politický marketing - marketingová komunikace konzervativních evropských stran
Tomáš Jahn -
Politický marketing ANO 2011 v roce 2021
Adam Krutský