Bc. Michal Pekárek

Bachelor's thesis

Masová média a jejich vliv na sociální změny - ovlivnitelnost voličů při přímé volbě prezidenta

Mass media and their influence on social change – voters' influenceability during direct presidential elections
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá významností masových médií ve volební kampani kandidátů na prezidenta ČR v souvislosti s možnou ovlivnitelností potenciálních voličů. V teoretické části je řešena problematika politického marketingu ve volebních kampaních a vzájemný vztah mezi masovými médii a politikou. Pozornost je také věnována vlivům a účinkům médií na veřejnost, tedy možným vlivům médií na rozhodování …more
Abstract:
This bachelor's thesis deals with the significance of the mass media in the Czech presidential election campaign in regards to the chance of influencing voters. The theoretical part looks into the political marketing in election campaigns and the interaction between mass media and politics. The thesis also focuses on the mass media's influence and effects on general public, which may in the process …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2014
  • Supervisor: prof. MgA. Jiří Svoboda
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní