Application of Customer Lifetime Value Model in Marketing Management of E-commerce – Pavel Jašek
Pavel Jašek
Doctoral thesis
Application of Customer Lifetime Value Model in Marketing Management of E-commerce
Využití modelu celoživotní hodnoty zákazníka v rámci řízení výkonnosti maloobchodních společností
Abstract:
Celoživotní hodnota zákazníka (CLV) je jedna z cest pro posílení konkurenceschopnosti díky svému zaměření na odhad budoucí hodnoty jednotlivých zákazníků. Disertační práce navrhuje novou metodu pro využití modelu CLV v rámci řízení výkonnnosti maloobchodních e-commerce společností. Tato metoda přispívá třem cílům zúčastněných stran: zhodnocení vhodnosti modelování hodnoty zákazníků k cílům společnosti …moreAbstract:
Customer Lifetime Value (CLV), the present value of the future net cash flows associated with a particular customer, is considered as one of the ways to increase competitive advantage. This thesis proposes a new method to utilize CLV models in the marketing management of retail e-commerce in Central Europe. The method focuses on 3 stakeholder goals: firstly a self-assessment of the needs for Customer …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/77332
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2019
- Supervisor: Ota Novotný
- Reader: Václav Stříteský, Marek Nekvasil
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JAŠEK, Pavel. \textit{Application of Customer Lifetime Value Model in Marketing Management of E-commerce}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Praha: University of Economics, Prague. 2015. Available from: https://theses.cz/id/ccxkww/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/77332
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / field:
Aplikovaná informatika / Aplikovaná informatika
Theses on a related topic
-
Quality of data governance and its impacts on corporate performance management
Orkhan Mammadov -
Role Business Process Managementu v oblasti Corporate Performance Managementu
Marek Novák -
Green human resource management and corporate environmental performance in the hotel industry
Tan Nhat Pham -
Business Semantic Management and Data Governance Programs and Their Impact on Financial Reporting Systems and Corporate Financial Performance
Milomir Vojvodic -
Klíčové ukazatele výkonnosti v rámci Corporate Performance Managementu (CPM)
Eva HOUDKOVÁ -
Customer Relationship Management - SW nástroje a jejich efektivní využití
Pavla Sklenářová -
Utilization Analysis of Customer Relationship Management in Indian Market
Dhruvin Chandrakant Panchal -
Introduction of Customer Relationship Management in a Packaging Company
Evgeniia Metlushka