Martina ŠULCOVÁ

Bachelor's thesis

Dramaturgie jako dovednost zážitkového pedagoga

Dramaturgy as skill of adventure pedagogue
Abstract:
Práce se zabývá především pedagogickou dramaturgií, konkrétně dramaturgií v pedagogice zážitku. Na začátku jsou uvedené příklady nejznámějších druhů dramaturgie vyskytující se v současné době, kam lze zahrnout dramaturgii filmu a divadla. Poté vymezení dramaturgie z hlediska pedagogického a přesnější vymezení tohoto termínu v zážitkové pedagogice. K pochopení kontextu vzniku této specifické disciplíny …more
Abstract:
The work deals mainly with teaching dramaturgy, particularly dramaturgy in the pedagogy of experience. At the beginning are the best known examples of species dramaturgy occuring at the present time, which can include dramaturgy of film and theater. After the definition of dramaturgy in terms of educational and precise definition of that term in experiential education. To understand the kontext of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2010
Identifier: 17133

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Richard Macků

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠULCOVÁ, Martina. Dramaturgie jako dovednost zážitkového pedagoga. Č. Bud., 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 31. 03. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Teologická fakulta

University of South Bohemia in České Budějovice

Faculty of Theology

Bachelor programme / field:
Educational Guidance / Free Time Education