Filip Hromek

Master's thesis

Plošná internetová reklama

Online Display Advertising
Abstract:
Cílem diplomové práce je návrh, realizace a následní vyhodnocení výkonově zaměřené plošné internetové reklamní kampaně pro reálného klienta. Teoretická část popisuje historii internetu a plošné internetové reklamy v České republice i zahraničí, vysvětluje použitou terminologii, představuje reklamní formáty, obchodní modely, metriky pro hodnocení účinnosti internetové reklamy a systém nákupu reklamy …more
Abstract:
The objective of this thesis is to create proposal and realization of online display advertising campaign for a real client. The first part of the thesis describe history of internet and online display advertisement in the Czech Republic and in the world, used terminology, banner formats, pricing models, metrics and real-time bidding. The second part contains analysis of Czech online display advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 9. 2013
  • Supervisor: Václav Stříteský
  • Reader: Jan Galgonek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/39064