Filip Hromek
Master's thesis
Plošná internetová reklama
Online Display Advertising
Abstract:
Cílem diplomové práce je návrh, realizace a následní vyhodnocení výkonově zaměřené plošné internetové reklamní kampaně pro reálného klienta. Teoretická část popisuje historii internetu a plošné internetové reklamy v České republice i zahraničí, vysvětluje použitou terminologii, představuje reklamní formáty, obchodní modely, metriky pro hodnocení účinnosti internetové reklamy a systém nákupu reklamy …moreAbstract:
The objective of this thesis is to create proposal and realization of online display advertising campaign for a real client. The first part of the thesis describe history of internet and online display advertisement in the Czech Republic and in the world, used terminology, banner formats, pricing models, metrics and real-time bidding. The second part contains analysis of Czech online display advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/39064
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2013
- Supervisor: Václav Stříteský
- Reader: Jan Galgonek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/39064
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Plošná internetová reklama
Filip Hromek -
Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě
Tereza Jagošová -
Internetová reklama jako nástroj marketingu
Petr Šolín -
The Effectiveness of Programmatic Advertising Compared to the Classical Display Advertising: The Case of ABRA Software
František Vondrák -
Ochrana osobních údajů v systémech internetové reklamy
Jan Tomíšek -
Remarketing v reklamních systémech Sklik a Google AdWords
Lubomír Koblása -
Remarketing internetového obchodu
Pavel Holík -
Dynamický remarketing
Šárka Páchová