The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring – Bc. Hana Bartlová
Bc. Hana Bartlová
Bachelor's thesis
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vývojem strategií učení se angličtiny u čtrnáctileté romské žačky během šesti měsíců. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá klasifikací strategií učení a charakterizuje romskou národnostní menšinu v České republice. Praktická část je založena na případové studii romské žačky a používá výzkumné metody dotazník, polostrukturovaný rozhovor …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the development of English learning strategies of a fourteen-year-old Romani pupil over a six month period. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the classification of language learning strategies, and characterizes the Romani national minority in the Czech Republic. The practical part is based on a case study of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 8. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qa9un/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2020
- Supervisor: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
- Reader: M.A. Ailsa Marion Randall
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BARTLOVÁ, Hana. \textit{The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/cij54f/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Markéta Čechová -
Školní neúspěšnost pohledem žáků mladšího školního věku a jejich rodičů na vybrané základní škole
Klára Gottvaldová -
Rozvoj hudebnosti žáků mladšího školního věku s využitím hry na zobcovou sopránovou flétnu
Klára Běhanová -
Vývoj sebehodnocení v průběhu jednoho roku u žáků mladšího školního věku
Gabriela Pilátová -
Emoce žáků mladšího školního věku
Tereza Vodičková -
Problematika koktavosti u žáků mladšího školního věku
Denisa Krajsová