Bc. Martina Janderová

Master's thesis

Personální marketing v prostředí agentury evropské unie

Personnel marketing in a setting of a European Union agency
Abstract:
Personální marketing se zaměřuje na získávání kvalitních lidí, posilování jejich sounáležitosti s organizací a jejich stabilizaci v organizaci, přičemž k těmto činnostech využívá marketingových principů. Ve fázi získávání pracovníků je vhodné využívat principy transakčního marketingu, prostřednictvím kterého se jednostranně působí na zákazníka. Ve fázi rozvíjení a utužování kvalitních zaměstnaneckých …more
Abstract:
Personnel marketing focuses on activities related to recruitment of the right persons, on strengthening engagement of staff and it’s stabilization in the organization while drawing on marketing principles. In the recruitment phase principles of transaction marketing apply as the focus is on single transactions. Principles of relation marketing apply in the phase of developing and strengthening employment …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2011
  • Supervisor: doc. Ing. Otakar Němec, CSc.
  • Reader: Ing. Martin Šikýř, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance