A survey of English language needs in Czech companies – Simona PODLESÁKOVÁ
Simona PODLESÁKOVÁ
Bachelor's thesis
A survey of English language needs in Czech companies
A survey of English language needs in Czech companies
Abstract:
The Bachelor's thesis deals with the progressive penetration of the English in the Czech Republic. It analyses its evolution from the very beginning through the eras until the 21st century. The theoretical part is supplemented by the problems that Czech students can have during studying English. The important part of the thesis represents the research which investigates the necessity of English language …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá postupným pronikáním angličtiny do České republiky. Analyzuje její vývoj od úplných začátků napříč érami až po 21. století. Teoretická část je doplněna problémy, které mohou Čechy při studiu tohoto jazyka potkat. Důležitou součástí práce je výzkum, který zjišťuje potřeby znalosti a používání anglického jazyka v českých firmách.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Alok Kumar, M.A.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
PODLESÁKOVÁ, Simona. A survey of English language needs in Czech companies. Plzeň, 2014. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Linguistics / Foreign Languages for Business
Theses on a related topic
-
Vnitrofiremní komunikace nadnárodní obchodní společnosti
Romana Váchalová -
Vybrané aspekty marketingové komunikace obchodních korporací ve vztahu k ruskému a českému spotřebiteli
Pamela ANČOVÁ -
Online marketingová komunikace filmových festivalů: Srovnávací analýza MFF Karlovy Vary a Letní filmové školy Uherské Hradiště
Vladimíra Kodajová -
Česko-německá interkulturní komunikace: obchodní vyjednávání
Pavel Šíma -
Kulturní porozumění jako nedílný aspekt efektivní obchodní komunikace v mezinárodním prostředí
Gabriela ŠVECOVÁ -
Interkulturní komunikace a marketing s národy Dálného východu
Zuzana Benešová -
Pokyny k podnikání: případová studie české firmy zdůrazňující nejdůležitější kroky při obchodování
Tereza SLABÁ