Poznámky k psychologii filmové montáže narativních struktur – Dominik Krutský
Dominik Krutský
Diplomová práce
Poznámky k psychologii filmové montáže narativních struktur
Comments on psychology of narrative film montage structures
Anotace:
Obraz světa si vytváří každý člověk, ať už vědomě či nevědomě. Je to způsob, jak sami sebe začleňujeme do prožívání skutečnosti. Jak pozoruhodným způsobem dotváříme skutečnost, která se uskutečňuje teprve operací naší myšlenky. V tomto pohledu pak každý z nás vytváří obraz světa podle vlastních více či méně konkrétních zkušeností. Způsob jak vnímáme a jak interpretujeme svět je velmi blízký s tím …víceAbstract:
We are not only surrounded by stories, to a certain point we can even say we live within them. It's impossible to determine how far are these stories real or how far are they made up by our consciousness. However, thanks to experimentally confirmed similarities with collecting information, shown by human thinking, we can observe our conscioussness deceiving us during stories perception. Such deceiving …víceKlíčová slova
narace ve filmuKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
filmová montážKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
vyprávěníKlíčová slova
kauzalitaKlíčová slova
střihová skladba
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2016
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9677
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2016
- Vedoucí: Martin ČIHÁK
- Oponent: Ladislav ŠERÝ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 28. 2. 2017 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Nepředvídatelná střihová skladba filmu 322 (1969)
František TOMIS -
Tendence vyprázdněné narace v díle Carlose Reygadase v kontextu postupů současné kinematografie
Veronika Hlinková -
Fenomén vyprázdněné narace
Michal Böhm